یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

طرح رصد ۳ با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در منطقه ۲۰ (شهر ری) آغاز و از ۳ کلان پروژه منطقه (قطب گردشگری بی‌بی شهربانو، سرای محله حمزه‌آباد و مجموعه ورزشی تقی‌آباد) بازدید کردند.

طرح رصد

به گزارش همشهری آنلاین، طرح رصد از ابتدای آغاز به کار شورای شهر ششم توسط اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران (محمد آخوندی، میثم مظفر و احمد صادقی) شروع شده و تا کنون طرح های رصد یک و ۲ انجام و به اتمام رسیده اند. امسال طرح رصد ۳ با حضور نمایندگان در منطقه ۲۰ کلید خورد و قرار است در قالب این طرح از پروژه های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه بازدید و چالش ها بررسی شود.

شنیده شدن نظرات مردم

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در جریان بازدید از پروژه های منطقه ۲۰ و دیدار با نخبگان گفت که جلسات با مردم برای شنیدن نقطه نظرات و انتقادات آن‌ها است. طرح رصد را از روز اولی که وارد شورای شهر کلید زدیم و در کمیسیون برنامه و بودجه حزئیات آن پایه‌ریزی شد. بنا به گفته های او در دبیرخانه طرح رصد نتایج برنامه‌ریزی‌ها و بازدیدهایی که از مناطق داشتیم، نشان می دهد هزار پروژه توسعه محلی تکمیل شده است. آخوندی همچنین تاکید کرد: «ما با پذیرش تمامی انتقادات شما، خواستار این هستیم که اقدامات انجام شده طی ۳ سال توسط شهرداری تهران توسط نخبگان به گوش مردم برسد و تلاش می کنیم در طرح رصد ۳ بودجه خوبی برای سال ۱۴۰۴ طراحی کنیم.»

بهره‌برداری از فاز نخست قطب گردشگری جنوب تهران

میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران هم در بازدید از پروژه های منطقه ۲۰ به طرح قطب گردشگری بام ری اشاره کرد و گفت که یک پروژه‌ای بسیار بزرگ و فرامنطقه‌ای برای پهنه جنوبی تهران است که فاز اول آن بهمن ماه افتتاح می شود. او در ادامه با بیان این که طرح پروژه گردشگری بام ری بر اساس طرح رصد بر اساس نظام مسائل محلات احصا شده و در حال احداث است، تاکید کرد: «این پروژه در فضایی بالغ بر ۵۰ هکتار اجرایی می‌شود و ۱۷ هکتار فضای سبز و درختکاری، فضای نمایشگاهی میراث فرهنگی و... پیش بینی شده است.»

تکمیل ایستگاه مترو شهر ری

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران هم در قالب طرح رصد ۳ پس از بازدید از پروژه های منطقه ۲۰ در تشریح وضعیت طرح های توسعه محلی گفت که طرح رصد ۳ با پایش طرح های گذشته و آغاز طرح های جدید با بهره گیری از نظر نخبگان، موثرین و معتمدین محله در راستای آسایش و برای رفاه بیشتر برگزار می شود. او تاکید کرد: «روند تکمیل ایستگاه مترو میدان شهر ری و ایستگاه درب شرقی حضرت عبدالعظیم حسنی نگران کننده است. چندین بار شهردار تهران و معاون حمل و نقل قول داده اند تا پایان سال ۱۴۰۳ ایستگاهها بهره برداری شوند. این موضوع را تا تحقق کامل آن پیگیری می کنیم.»

رشد ۴ برابری بودجه شهرداری منطقه ۲۰

رضا شنگی شهردار منطقه ۲۰ در جریان بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران به افزایش بودجه اشاره کرد و گفت که اعتبار بودجه منطقه ۲۰ برای سال جاری رشد ۴ برابری داشته و تلاش کردیم طبق تاکیدهای شهردار تهران، فاصله بین شمال و جنوب را کاهش دهیم.» زمین ورزشی بلوار بسیج از مطالبات شهروندان بود که شهردار منطقه ۲۰ گفت: «مناقصه این پروژه انجام شده و در فاز اول زمین چمن مصنوعی و در فاز دوم هم استخر این مجموعه ورزشی را پیگیری می کنیم.»

اهم مطالبات معتمدین و نخبگان منطقه ۲۰

توجه به پروژه‌های فرهنگی

ساخت پارکینگ طبقاتی برای حرم شاه عبدالعظیم

بازگشایی ورودی از بزرگراه آوینی به حرم شاه عبدالعظیم

رفع خاموشی محله جوانمرد قصاب

تملک مغازه‌های میدان معلم

مکانیزه شدن پل عابرپیاده میدان معلم

رسیدگی به وضعیت ساختمان‌های شهرک صالحی

ساخت شبستان برای بانوان در مسجد افسریه

رسیدگی به مسائل اجتماعی شهرک گلستان

ایجاد پارک بانوان در منطقه

ایجاد زائرسرا در جوار حرم عبدالعظیم

ساماندهی اتباع بیگانه

کد خبر 892544
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha